Uppdrag

Grenna Polkagriskokeri - Varumärkesutveckling

Grenna Polkagriskokeri, nu med nytt recept! Det anrika företaget står med fötterna på jorden, händerna i ständigt arbete men blicken riktad mot framtiden. Yellons uppdrag är att utveckla varumärket, identitet, e-handel, förpackningar och annat smått och gott.

Utmaning

Hur tar vi ett kliv i utvecklingen utan att tappa allt det goda från historien? Yellons arbete har gjorts med fingertoppskänsla, en resa som ska binda samman dåtid och nutid på ett smakfullt sätt.

Lösning

Ränderna går ju aldrig ur… polkagriskokeriets nya identitet är stark och tydlig. De glada polkaränderna får sällskap av en typografi lika mjuk som gräddkola. Känslan är retro, men nu är polkagriskokeriet lika hemma i Grenna som i den digitala världen.

Grenna Polkagriskokeri har en ny logotyp. Det är en förädling mer än en förändring – till och med Andrés luftballong har fått följa med på resan mot framtiden.

En godispåse online

Man ska inte behöva åka till den söta butiken i Grenna för att handla äkta polkagrisar. Nu går det att klicka hem alla godbitar, enkelt och snabbt via polkagris.com. Yellon står för design och teknisk utveckling av polkagriskokeriets nya webbshop.

Godisfärger

Den nya grafiska profilen används på alla nya förpackningar som tas fram. Färgpaletten är som en gottepåse – här finns en kombination för alla smaker.