Yellon förvärvar varumärkesbyrån Navigate
2016-08-24: Ett år efter att Yellon etablerade sig i Stockholm växer brand experience-byrån med ett förvärv. I dagarna flyttar Navigate med affärs- och varumärkeskonsulterna Marie Bjurling Larsson och Henrik Wallén in.
Förvärvet stärker Yellons strategiska erbjudande ytterligare. Navigate har arbetat med varumärkesstrategi med fokus på affärsutveckling för bland annat Preem, Alcro-Beckers, Hemnet, Fastighetsbyrån och Gysinge.
– Navigate bidrar med kompetens inom analys och strategi kopplad till kundens affär. Marie och Henrik arbetar på en hög nivå, är orädda och har en implementerings- och förankringsmodell som verkligen får saker att hända. Tillsammans skapar vi en längre värdekedja, säger Markus Leijonberg, vd på Yellon.
– Navigate har länge sökt efter en partner som både är stark på operativt genomförande och kan ta ansvar för att miljöer, produkter, möten, sociala medier med mera samverkar kommunikativt. Här är Yellon unika, säger Marie Bjurling Larsson. Dessutom är våra företagskulturer lika, väldigt hands-on, och vi tror på samma framgångsfaktorer.
Yellons mål är fortsatt tillväxt, bland annat planeras en etablering på västkusten inom det närmaste året och under hösten tillkommer flera nya medarbetare inom arkitektur ochkommunikation.
– Magi uppstår när många olika kompetenser möts. Därför är Yellon ingen vanlig brand experience-byrå. Och därför jobbar vi målmedvetet vidare för att samla fler kontaktytor, säger Markus Leijonberg.