Uppdrag

Sievert - Produktlansering

Efter att Yellon designat Sieverts nya Pro Series, följde uppdraget att lansera produkten med fullt blås i USA.

Utmaning

Yellon har designat produkter åt Sievert i närmare 25 år, men planerna för Pro Series innebar obruten mark. Produkten ska nämligen säljas i Home Depots butiker, vilket öppnar dörren till hela den amerikanska kontinenten. Lanseringen behövde ta för sig, landa rätt hos en kräsen målgrupp, spegla slutanvändaren och bevisa Sieverts attraktionskraft.

Lösning

Efter omfattande research mejslades konceptet ”From expert to expert” fram, en hyllning till målgruppen, men även till Sieverts arv och utveckling. För att säkerställa ett genuint material genomfördes filmning och fotografering i Atlanta hos Plumber’s Union, vilket gav 14 000 bilder, content för ett år och en skatt med hantverkarnas egna berättelser.

Konceptet knyter an till de gemensamma nämnarna mellan de amerikanska hantverkarna och Sievert. Äkta yrkesstolthet, kvalitet, ständig utveckling och hårt arbete.

Webbplatsen sievertusa.com synkroniserades också enligt ”From Expert to Expert” genom design, innehåll, UX/UI-design samt teknisk utveckling.

Yellon designade sievertusa.com och sjösatte den digitala lanseringskampanjen. På Instagram och Facebook rullade annonser på alla nivåer från kännedom till konvertering. Vi fortsätter att stötta försäljningen genom redaktionella insatser i Sieverts sociala medier.