Ny identitet







Kund: Elmia Husvagn Husbil

Uppdrag

Elmia Husvagn Husbil är Nordens största mässa för det mobila livet. En mässa som varje år samlar tiotusentals besökare. Inför 2018 ville Elmia Husvagn Husbil förnya sin identitet. Uppdraget för Yellon var att ta fram en logotyp, grafisk profil och ett nytt kommunikationskoncept med tillhörande budskap. 

Utmaning

Elmia Husvagn Husbil har flera målgrupper, vilket innebär att det finns flera riktlinjer att förhålla sig till i kommunikationen. Utmaningen var att få Elmia Husvagn Husbil att bekräfta den mobila livsstilen och samtidigt locka nya besökare. Att upplevas premium och samtidigt kännas som hemma. Att nå ut till barnfamiljer och samtidigt till en äldre målgrupp.

Lösning

Många väljer det mobila livet för tryggheten och friheten. En kombination som stationära bostäder inte kan erbjuda. Vi lät text och bild i samspel förmedla känslan av frihet och trygghet. På så sätt kunde vi bekräfta livsstilen och samtidigt locka fler till det mobila livet. Med nytt bildmanér och ny logotyp kunde vi träffa rätt och brett, samt upplevas premium utan att sväva iväg. 

Resultat

Mässan arrangerades i september 2018. Totalt besöktes mässan av 34502 personer och flera av utställarna slog försäljningsrekord. Kort sagt: Ett bra år för Elmia Husvagn Husbil.