Kommunikationskoncept





KommunikationskonceptKund: Infobric

Den 1:e januari 2016 trädde lagen om elektronisk personalliggare i byggbranschen i kraft, vilket betyder att även små byggföretag nu måste investera i informationssystem. Systemleverantörerna har genomgående tagit  till en dyster ton och pekat på tvånget.

Utom i ett fall.

För Infobric, som har funnits i tio år, har detta nämligen inneburit en enorm möjlighet att erövra marknadsandelar som aldrig förr.

Deras produkter och tjänster gör inte bara att byggarbetsplatserna uppfyller lagkraven. Informationen betyder också bättre spårbarhet, uppföljning och kontroll. Allt till en extremt låg kostnad dessutom.

Enkelt, smart och flexibelt.

Vårt koncept bygger på just detta. Med TÄNK UTANFÖR LAGEN har kommunikationen vänt på begreppen och fångat den nya målgruppen.

Vid kampanjstart fanns Infobric ute på 1 000 byggarbetsplatser.

Fyra månader senare var siffran 2 000.

Efter ytterligare en månad 4 000.

På Nordbygg i april 2016 rönte Infobrics monter stort intresse.

Ett år efter att lagen trädde i kraft har Infobric nästan dubblat sin omsättning, från 93 miljoner till 170 miljoner. 2015 hade Infobric 800 pågående projekt, 2017 har Infobric över 10 000 pågående projekt. En ökning med 1150 % och en fördubbling av det satta målet på 5 000 pågående projekt – ett år fortare än tänkt.