Tid att utveckla ditt varumärke

När världen som vi känner den stannat av, eller i alla fall saktat ner, finns kanske tid att jobba med frågor som kan stärka ditt företags eller din organisations marknadsstrategi. Nya tider kommer och vi kan hjälpa dig att hitta rätt strategier för att möta dem.

Henrik Wallén, varumärkeskonsult på Yellon, har under sina 30 år i branschen hunnit med att vara marknadschef på TV4, som konsult varit med och sätta Fastighetsbyrån på kartan, utveckla affärsmodellen för Hemnet och nu senast, lagt en ny varumärkesstrategi för Preem. Inte ensam såklart – det är när människor möts och tänker tillsammans som de bästa idéerna ser dagens ljus.

Henrik är en av strategerna på Yellon som gärna hjälper dig framåt, här delar han med sig av vägen till ett starkare varumärke:

  1. Identifiera en önskad position. Definiera var du vill att varumärket ska finnas i framtiden och vilken strategiska målgrupp som kommer att ta er dit.
  2. Förstå din målgrupp. Det är först när du verkligen förstår målgruppens drivkrafter och beteende som du kan träffa rätt. Idag finns otaliga sätt att skaffa sig djupa insikter, det är helt enkelt dags att investera i dem.
  3. Definiera varumärkets personlighet. Formulera dina kärnvärden och hitta strategierna som gör att varumärket och målgruppen hittar och gillar varandra.
  4. Aktivera! Skapa en handlingsplan med aktiviteter som speglar varumärkets personlighet. En organisation som är snabb från ord till handling skapar ett levande varumärke.

 


 

Vill du ta ditt företag till nästa nivå?

Gör det inte ensam – kontakta oss på Yellon så hittar vi ett upplägg tillsammans.

Kontakta Henrik!